ma jouluk. 18 08:12:00 2017
Renor osallistui jälleen KTI:n toteuttamaan asiakastyytyväisyysvertailuun. Kokonaistyytyväisyydessä Renor saavutti toisen sijan kahdenkymmenen tilantarjoajan joukossa. Kiitämme lämpimästi kyselyyn vastanneita asiakkaita.
- Ennen kun katsoin tuloksia, niin analysoin mielessäni asiakkaitamme ja yhteisiä kokemuksiamme heidän kanssaan. Yhteenvetona tiivistäisin, että asiakkaidemme taito hyödyntää erilaisia tilaratkaisuja on kehittynyt viime vuosina huikeasti. Käytännössä tämä näkyy muun muassa tilojen uusina, erilaisina muotoina. Hyvä esimerkki tästä on DNA:n toimipaikka Lahdessa, jossa on toteutettu tilat työn prosessien ja työmuotojen mukaan, toimitusjohtaja Timo Valtonen kertoo.
Kiitos vastauksista, iso kiitos sijoituksesta
Renor sai 5 mahdollisesta pisteestä 3.91, kun vertailuaineisto keskimääräinen arvo oli 3.77 ja paras 3,93. Renor sijoittui vertailun kokonaistyytyväisyydessä hienosti toiseksi.
Vastaajat olivat myös valmiita suosittelemaan Renoria. Aktiivisia suosittelijoita oli 57 prosenttia vastaajista (vertailuaineisto aktiivisia suosittelijoita 41 %). Tutkimuksen tehnyt KTI sanoikin sanallisessa palautteessaan, että ”Renorin aktiivisten suosittelijoiden osuus on kasvanut vuodesta 2015, ja nettosuositteluindeksi on selvästi vertailuaineistoa korkeampi”.
- Pidän tulosta erinomaisena, josta iso kiitos koko Renorin henkilöstölle ja kumppaniverkostolle. Saamamme tulokset kertovat myös siitä, että asiakkaamme ovat sitoutuneet Renor-palveluun ja kokevat tärkeänä yhteisen onnistumisen, Valtonen sanoo.
Kohtaako tarve ja toteutus
Timo Valtonen kertoo, että työelämän muutos näkyy Renorin kohteissa muun muassa tilojen muuntojoustavuuden kysyntänä sekä erilaisten palvelutilojen, kuten neuvottelu- ja tapahtumatilojen tarpeina.
- Kuinka hyvin tilojen ja palvelujen kehittämisessä onnistumme, siitä asiakkaamme antavat meille tutkimuksessa palautetta. Olemme tässä onnistuneet hyvin, vaikkakaan ei täysin aukottomasti, siitä kertoo tulosten jonkinlainen vaihtelu kohteittain, Valtonen toteaa.
Valtosen mukaan tähän nivoutuu myös kysymys asiakassuhteen hoitamisesta ja asiakkaan tarpeiden tunnistamisesta. Renorin palveluun kuuluukin asiakkaan lähellä työskentely.
- On luonnollista, että tiedontarve ja henkilökohtainen palvelu kohteissa painottuvat. Voisin sanoa, että vaikka itse tila on fyysisesti tärkeä, suhteellisesti tärkeämpää on kuitenkin asiakassuhteen hoitaminen ja palvelujen kehittäminen.
Kehitämme ja konseptoimme asiakaspalvelua
Renor sai vertailussa hyvän arvosanan vuokralaisen tarpeiden tuntemisesta (kokonaisarvosana 3,94) ja yritys on tulosten mukaan osaava vuokranantaja ja kiinteistönomistaja (kokonaisarvosana 4,23).
- Näen silti KTI-vertailunkin perusteella tässä paljon kehityspotentiaalia ja mahdollisuuksia parempaan. Tähän teemaan liittyen teemme juuri nyt pilottityötä Lahden Askonalueella, jossa asiakkaita tukee tänä syksynä nimitetty asiakaspalvelupäällikkö. Tämän tehtävän ja siihen liittyvän palvelukonseptin avulla parannamme asiakaspalvelua ja asiakaskokemusta jatkossa.
KTI-asiakastyytyväisyysvertailu 2017
Asiakastyytyväisyysvertailuun osallistui 20 ammattimaista kiinteistönomistajaa, jotka tarjoavat asiakkailleen toimitiloja. Puhelinhaastatteluja tehtiin tutkimuksessa yhteensä 2 510. Renor kutsui mukaan joukon asiakkaita, joiden määrään vaikutti tutkimuksen antamat mahdollisuudet. Renor sai vastauksia 82 asiakkaalta ja vastausprosentti oli 75. Tilastollisesti Renor sai edustavan joukon vastauksia, minkä vuoksi tuloksia voidaan hyödyntää toiminnan kehittämiseen.
Lisätietoja
Renor Oy, Timo Valtonen, toimitusjohtaja, p. 050 364 8737, sposti muotoa etunimi.sukunimi@renor.fi
Renor – Rakennettu elämään
Tarjoamme asiakkaillemme ainutlaatuisia toimitiloja ja uudistuvia palveluja historiallisissa kiinteistöissä, joita jalostamme vireiksi kaupunkikortteleiksi. Olemme rohkeasti erilainen ja vastuullinen suomalainen kiinteistösijoitusyhtiö. Kohteemme on rakennettu elämään.