ti 18. lokakuuta 2022 07.10.00
Modernin digitoimiston työntekijät ottavat työstään vastuuta, arvostavat muuntautuvia ja luovia työtiloja, ja peräänkuuluttavat korttelijuhlia yhteisöllisyyden vahvistamiseksi.
Kolme vuotta sitten perustettu Sitely on pohjoismainen digitoimisto, joka työllistää tällä hetkellä 10 henkilöä. Sitely muutti keväällä 2022 Renorin Silkkitehtaan tiloihin Vantaan Tikkurilassa.
Haastattelimme Sitelyn toista perustajaa ja toimitusjohtajaa Ilari Vallisaarta. Mikä on Sitely?
– Sitely tarjoaa markkinoinnin ja brändäyksen palveluja sekä monipuolisia digipalveluja. Sitely on täyden palvelun digitoimisto, joka rakentaa menestyviä brändejä.
Sitely auttaa asiakkaitaan kasvamaan digitaalisissa kanavissa. Yritys tarjoaa asiakkailleen laajan keinovalikon, joka tuo kestävää kasvua. Vallisaari korostaa, että Sitely ei myy lyhytaikaisia projekteja.
Sen sijaan Sitely myy osaamista ja ammattitaitoa. Yritys keskustelee asiakkaan kanssa kuunnellen ja ymmärtäen asiakkaan toiveita ja tarpeita. Yhteistyön pohjalta Sitely ohjaa asiakkaitaan tavoitteita kohti. Tekemisessä korostuu vuoropuhelu.
Arvoina perhe ja yrittäjyys
Sitelyssä yhdistyy kaksi arvo: perhe ja yrittäjyys. Vallisaari avaa ajatusta sanojen takana hieman enemmän.
– Sitely on perheyritys ja yrityksellä on vahva kunnioitus perhearvoja kohtaan. Käytännössä tämä näkyy siinä, että yritys ottaa huomioon jokaisen työntekijänsä perhetilanteen ja kunnioittaa sitä.
Yrittäjyys tulee puolestaan esille siinä, että yrityksen työntekijä voi aidosti allekirjoittaa yrityksen arvot. Työskentelykulttuurissa korostuu vapaus ja vastuu. Työntekijät saavat vapautta tehdä työtään ja ottaa itse vastuuta tekemisistään.
– Vastuunkanto on tärkeää meillä, Vallisaari sanoo. Työntekijöihin luotetaan ja työntekijät haluavat olla luottamuksen arvoisia.
Laadukkaasti palvellen
Sitelyn missio ei vain ole pyrkiä maksimoimaan tuotto yrityksen johdolle ja osakkeenomistajille, Ilari Vallisaari painottaa.
– Sitelyn missio on ennen kaikkea työllistää ihmisiä ja palvella laadukkaasti asiakkaitaan. Työntekijöiden ja asiakkaiden tyytyväisyys on keskeistä.
Sitely ei myy hyllyltä pakettiratkaisuja vaan jokainen asiakas kohdataan aidosti. Asiakkaalle tuotetaan arvoa luovasti eikä vain viilata pikseliä.
– Tämä tarkoittaa sitä, että kampanja tuo arvoa ja myyntiä laadukkaasti toteutettuna asiakkaan tarpeet edellä kulkien, Vallisaari kertoo.
Tätä on täyden palvelun digitoimisto. Ei vain anneta vinkkejä asiakkaille, vaan myös konkreettisesti tehdään ja tuotetaan palveluita. Palvellaan asiakas alusta loppuun saakka.
Osana Vantaan yrityskulttuuria
Sitely muutti Silkkitehtaalle Tikkurilan aseman kupeesta. Yritys oli jo pitempään etsinyt uusia toimistotiloja. Kun tiloja vapautui Silkkitehtaalla, Sitely tiesi seuraavan osoitteensa. Historiallinen Silkkitehtaan rakennus houkutti tunnelmaltaan ja tiloiltaan yritystä.
– Sitely halusi myös jäädä osaksi Vantaan yrityskulttuuria, Vallisaari lisää.
Sitelyllä on käytössään 75 neliön toimistotilat Silkkitehtaalla. Sitelyn työskentelykulttuurin luonne, joustavuus, näkyy myös toimistotiloissa. Ilari Vallisaari sanoo, että heille on tärkeää luoda kotoisat ja inspiroivat toimistotilat, joissa on hyvä olla ja tehdä töitä.
Sitelyn toimistosta löytyy niin kiinteitä kuin siirrettäviä työpisteitä. On tärkeää, että työntekijöiden erilaiset toiveet ja tarpeet työskentelyssä on otettu huomioon, jotta töissä on hyvä olla.
Toimiston tilat ovat korkeat, joten ajatuksilla on tilaa lentää luovasssa työssä. Yksi isompi kokoustila on väriltään vihreä edustaen yrityksen vastuullista ajatusmaailmaa. Toinen kokoustila on löytänyt oranssin värinsä Sitelyn brändiväristä.
Yhteisöllisyys on tärkeää
Sitely on ollut tyytyväinen Silkkitehtaan toimitiloihinsa. Rakennuksen historia tuo tiloihin oman säväyksensä. Lattiapinnoissa nimittäin saattaa näkyä värijäämiä silkin värjäämisen ajoilta.
– Arvostamme rakennuksen historiallisuutta ja sitä, että historia tulee osaksi nykyisyyttä, Vallisaari tuumaa.
Yhtä asiaa Vallisaari sanoo Sitelyn toimijana toivovan Silkkitehtaalta ja se on yhteisöllisyys.
– Olisi hienoa tutustua enemmän Silkkitehtaan muihin toimijoihin ja toivommekin lisää korttelijuhlia.
Vallisaari lisää, että olisi hienoa, jos Silkkitehtaalla olisi Silkkitehtaan omia sähköpyöriä ja -skootteja, joita toimijat voisivat käyttää.
Sitelyn 3 vinkkiä digitaaliseen kasvuun
1. Ymmärrys siitä, mitä ollaan tekemässä ja kenelle. Tunnista tavoitteet ja kenelle myyt.
2. Rakennusvaihe eli konkretia. Rakenna myynti vastaamaan tavoitteita. Rakenna koneisto, joka tukee tavoitteita ja myyntiä. Valjasta esimerkiksi nettisivut tukemaan myyntiä.
3. Keskity kestävään kasvuun. Hanki sinulle oikeat asiakkaat. Tee myyntiä ihmiseltä ihmiselle.
www.sitely.fi
Teksti: Titta Häkkinen / Mainossatama
Valokuvat: Renor Oy ja Sitely Oy