Meillä tilat ovat paljon enemmän kuin neliöitä. Toteutamme asiakkaitamme varten palvelevia toimintaympäristöjä ja olemme läsnä kohteissamme. Tilapalveluissa huolehdimme päivittäin kiinteistön teknisestä ylläpidosta, yleisten tilojen siivouksesta sekä piirivartioinnista.
Renor vuokraa luvanvaraisia pysäköintipaikkoja Askonalueen yrityksille sekä yritysten henkilökunnalle. Pysäköintialueet on tarkoitettu ainoastaan alueella vierailevien ja työskentelevien käyttöön, ei liityntäpysäköintiin. Autopaikkojen vuokrauksessa sinua palvelee Renor Oy:n toimisto, puhelin 020 7220 822.
Askotalon P2-pysäköintialueelle on asennettu viisi sähköauton latauspistettä. Latauspisteet on tarkoitettu ensisijaisesti Askotalossa työskentelevien käyttöön. Latauspisteiden käyttöä varten sinun tulee rekisteröityä Virta -palvelun asiakkaaksi ja sen jälkeen toimittaa yhteystietosi meille tänne Renorille käyttöoikeuden avaamista varten. Sähkö- ja hybridiautojen lataaminen muualla kuin niille tarkoitetuilla paikoilla on kielletty. Autoa ei saa ladata lämpöpistokepaikalla, eikä virtaa saa ottaa rakennusten seinillä olevista tavallisista ulkopistorasioista. Lisätietoja sähköautojen latauksesta 020 7220 824 (arkisin 8-16) / tanja.paksunen(a)renor.fi. Muistathan, että pysäköinti on sallittu vain latauksen aikana, jonka jälkeen ajoneuvo tulee siirtää joko omalle vuokrapaikalle tai vieraspysäköintipaikalla (maksullinen). Sähköauton latauspisteet (pysäköintipaikat) kuuluvat pysäköinninvalvonnan piiriin. Väärin pysäköityihin autoihin tullaan kirjoittamaan valvontamaksu.
Avainten luovutuksesta ja vastaanotosta sovitaan vuokrasopimusneuvottelun yhteydessä. Avainten luovutus ja vastaanotto sovittuna ajankohtana. Lisätietoja: Simo Niemelä, puhelin 0207 220 803, simo.niemela@renor.fi.
ASKOTALO, Askonkatu 9, Lahti. Laite sijoitettu Askotalon infon ja ravintolan välikäytävälle, wc-tilojen läheisyyteen.
UUTTA! Huoltopyynnöt voi lähettää nyt helposti myös matkapuhelimen kautta. Lue kohteen QR-koodi
puhelimen/tabletin kameralla tai käytä skannaustoimintoa. Puhelimeen avautuu Granlund Manager -lomake. Täytä ja lähetä!
Kiirettömät HUOLTOPYYNNÖT tulee lähettää ensisijaisesti kotisivujen kautta www.renor.fi > Huoltopyynnöt (linkki ylävalikossa).
Kiireelliset HUOLTOTYÖT, kuten vesivahingot tulee ilmoittaa huollon päivystysnumeroon 020 530 5700 (päivystys 24/7)
- - - - - - - - - -
Huolto Askotalo, Askonkatu 9
Herranen Sami, huoltomies (arkisin 7.00-15.30)
puhelin 020 7220 837
- - - - - - - - - -
Huolto Asko 1, Askonkatu 10
Herranen Sami, huoltomies (arkisin 7.00-15.30)
puhelin 020 7220 837
- - - - - - - - - -
Huolto Upotalo ja Asko 3
HUOLLON PÄIVYSTYSNUMERO 020 530 5700
päivystys 24/7 ja ovien avaus (ARE)
- - - - - - - - - -
HUOLLON PÄIVYSTYS 24/7
päivystysnumero 020 530 5700 (Are Oy)
ASKOTALO: P2-pysäköintialueen kautta.
UPOTALO: lastauslaiturit kiinteistön eteläseinustalla (junaradan puolella)
Muut kiinteistöt: ota yhteyttä 0207 220 803
Tavaroiden purku ja lastaus käyntiovien edustoilla kielletty.
Lisätietoa kiinteistön turvatekniikasta löytyy kiinteistöjen Talo-ohjeista ja Pelsu pelastussuunnitelmasta. Talo-ohjeet (seinätaulut) sijaitsevat kiinteistöjen sisäänkäyntien yhteydessä, Pelsu pelastussuunnitelmaan voit tutustua kohdassa "VUOKRALAISTEN TURVALLISUUS JA PELASTUSSUUNNITELMA"
Lisätietoja: Renor Oy:n toimisto
Toimitus Renor Oy:n toimistoon, Askonkatu 9 B, 5. krs, Lahti, puhelin 0207 220 824 tai Askotalon infoon, Askonkatu 9 F, Lahti
Mainosten kiinnittäminen seiniin ja oviin/ikkunoihin kielletty. Rollup-telineiden sijoittaminen kulkureiteille kielletty. Lisätietoja: Tanja Paksunen, asiakaspalvelupäällikkö, puhelin 0207 220 824
LEHDISTÖTIEDOTTEET JA TOIMITTAJIEN YHTEYDENOTOT:
Simo Niemelä, kiinteistöjohtaja, puhelin 0207 220 803, simo.niemela(at)renor.fi (aluekehitys, kiinteistökehitys)
Marko Liimatainen, toimitusjohtaja, puhelin 020 7220 882, marko.liimatainen(at)renor.fi
ALUETIEDOTTAMINEN, KUVAPANKKIKUVAT, VERKKOSIVUT JA LOGOT:
Tanja Paksunen, asiakaspalvelupäällikkö, puhelin 020 7220 824, tanja.paksunen(at)renor.fi
Renor ylläpitää yritysten nimiä porraskohtaisesti. Yritysnimet digitaalisissa porranäytöissä. Omien opasteiden kiinnittäminen kielletty.
Ovenavaukset arkisin klo 7.00-15.30 kiinteistön huoltomiehet, muina aikoina Aren päivystys (24/7). Päivystyksen puhelinnumero 020 530 5700. Ovien avaus päivystysaikana maksullista, avaus laskutetaan asiakkaalta.
Tärkeää! Palohälytyksen kuullessaan jokaisen on viipymättä poistuttava rakennuksesta.
Polkupyörät tulee säilyttää pyörätelineissä. Askotalon pyörätelineet sijaitsevat P1- ja P2-pysäköintialueilla sekä Askonkadun varressa, Askotalon seinustalla.
Upotalon pyöräparkki sijaitsee katoksessa, E-portaan sisäänkäynnin vieressä.
Pyörien tuonti sisätiloihin kielletty. Pyörien pysäköinti ovien edustoilla ja Askotalon sisäpihalla kielletty. Huomioithan Askonkadun uudet yksisuuntaiset polkupyöräkaistat.
ASKOTALO: Askotalon infon läheisyydessä
UPOTALO: Askonkatu 13, A-portaassa
Postilokerikkojen avaimet: Renor Oy, puhelin 020 7220 822
Lähtevän postin laatikko Sijaitsee Askotalon länsipuolen ulkoseinässä, lähellä Oikeustaloa ja P1-pysäköintialuetta. Postilaatikko tyhjennetään ma-pe klo 15.00
Askotalon alakerran info-aulassa sijaitsee koko alueen oma SmartPOST-palvelupiste. SmartPOST-palvelupiste on käytössä Askotalossa työskenteleville 24/7. Muille käyttäjille Askotalon aukioloaikoina ma-pe klo 7.00-16.30. SmartPOST-automaatin käyttöohjeet.
Puhelin- ja nettiyhteydet: Renor toimittaa sopimuksen mukaisesti runkokaapeloinnin, vuokralainen hankkii yhteydet, laitteet ja päätelaitekaapeloinnit. Toimistohotellissa nettiyhteys sis. vuokraan. Lisätietoja: Timo Sinelampi, p. 044 434 3844
VIERASPYSÄKÖINTI
Maksullinen vieraspysäköinti pysäköintialueilla P1, P2 ja P3 merkityillä vieraspysäköintipaikoilla. Vieraspysäköintipaikat merkitty kyltein. Pysäköinti on maksullista ma-pe klo 7.00-17.00. Saapumisohje ja vieraspysäköintipaikkojen sijainti (karttakuva)
Vieraspysäköinti on mahdollista myös P5 -pysäköintialueella, Telia-talon vieressä olevalla pysäköintialueella. Pysäköinti on maksullista 24/7. EasyPark aluekoodi 759 (Askonkatu P5).
LIIKKUMISESTEISEN PYSÄKÖINTI (INVAPAIKAT)
Liikkumisesteisen pysäköintipaikat sijaitsevat Askotalon sisäpihalla sekä P1-, P2- ja P3 -pysäköintialueilla. Kiekkopysäköinti. Liikkumisesteisen pysäköintitunnus tulee olla näkyvällä paikalla auton tuulilasissa.
SÄHKÖAUTON LATAUSPISTEET
Askotalon P2-pysäköintialueelle on asennettu viisi sähköauton latauspistettä. Latauspisteet on tarkoitettu ensisijaisesti Askotalossa työskentelevien käyttöön. Latauspisteiden käyttöä varten sinun tulee rekisteröityä Virta -palvelun asiakkaaksi ja sen jälkeen toimittaa yhteystietosi meille tänne Renorille käyttöoikeuden avaamista varten. Sähkö- ja hybridiautojen lataaminen muualla kuin niille tarkoitetuilla paikoilla on kielletty. Autoa ei saa ladata lämpöpistokepaikalla, eikä virtaa saa ottaa rakennusten seinillä olevista tavallisista ulkopistorasioista. Lisätietoja sähköautojen latauksesta 020 7220 824 (arkisin 8-16) / tanja.paksunen(a)renor.fi. Muistathan, että pysäköinti on sallittu vain latauksen aikana, jonka jälkeen ajoneuvo tulee siirtää joko omalle vuokrapaikalle tai vieraspysäköintipaikalla (maksullinen). Sähköauton latauspisteet (pysäköintipaikat) kuuluvat pysäköinninvalvonnan piiriin. Väärin pysäköityihin autoihin tullaan kirjoittamaan valvontamaksu.
LUVANVARAINEN PYSÄKÖINTI (Askonalueen yrityksille)
Renor Oy vuokraa luvanvaraisia pysäköintipaikkoja Askonalueen yrityksille sekä yritysten henkilökunnalle. Luvanvarainen pysäköinti on sallittua vain merkityillä paikoilla ParkkiPaten pysäköintiluvan kanssa. Pysäköintilupa tulee asettaa kokonaisuudessaan näkyvälle paikalle etulasiin. Luvan puuttuminen tai sen huonosti näkyminen aiheuttaa pysäköintivirhemaksun. Lisätietoja ja autopaikkasopimukset numerosta 0207 220 803 / 0207 220 822 tai sähköpostilla simo.niemela(at)renor.fi tai viivi.heinonen(at)renor.fi.
PYSÄKÖINNINVALVONTA
Alueen pysäköinninvalvonnasta vastaa ParkkiPate. Renor Oy ei ota vastaan reklamaatioita.
Kiinteistönhoidosta ja yleisten tilojen siivouksesta vastaa Renor Oy. Vuokratun tilan siivouksesta vastaa tilan vuokraaja. Yleistä siivouksesta:
Askotalon alakerran info-aulassa sijaitsee koko alueen oma SmartPOST-palvelupiste. SmartPOST-palvelupiste on käytössä Askotalossa työskenteleville 24/7. Muille käyttäjille Askotalon aukioloaikoina ma-pe klo 7.00-16.30. SmartPOST-automaatin käyttöohjeet
Lahti Energia toimittaa yleissähkön hinnaston mukaisesti. Muutostyöt Renor Oy:n suostumuksella. Lisätietoja: Timo Sinelampi, p. 044 434 3844
Sähköpotkulaudat tulee säilyttää Askonkadun varrella olevassa pyöräparkissa tai P2-pysäköintialueen pyöräkatoksessa. Sähköpotkulautojen pysäköinti piha-alueille ja sisäänkäyntien edustoille kielletty. Sähköpotkulautojen tuonti ja ajaminen sisätiloissa kielletty. Sähköpotkulautojen pysäköinti (pdf)
Askotalon P2-pysäköintialueelle on asennettu viisi sähköauton latauspistettä. Latauspisteet on tarkoitettu ensisijaisesti Askotalossa työskentelevien käyttöön. Latauspisteiden käyttöä varten sinun tulee rekisteröityä Virta -palvelun asiakkaaksi ja sen jälkeen toimittaa yhteystietosi meille tänne Renorille käyttöoikeuden avaamista varten. Sähkö- ja hybridiautojen lataaminen muualla kuin niille tarkoitetuilla paikoilla on kielletty. Autoa ei saa ladata lämpöpistokepaikalla, eikä virtaa saa ottaa rakennusten seinillä olevista tavallisista ulkopistorasioista. Lisätietoja sähköautojen latauksesta 020 7220 824 (arkisin 8-16) / tanja.paksunen(a)renor.fi. Muistathan, että pysäköinti on sallittu vain latauksen aikana, jonka jälkeen ajoneuvo tulee siirtää joko omalle vuokrapaikalle tai vieraspysäköintipaikalla (maksullinen). Sähköauton latauspisteet (pysäköintipaikat) kuuluvat pysäköinninvalvonnan piiriin. Väärin pysäköityihin autoihin tullaan kirjoittamaan valvontamaksu. Sähköauton latauspisteet palvelutiedote ja ohjeet (pdf)
ALUETIEDOTTAMINEN, KUVAPANKKIKUVAT, VERKKOSIVUT JA LOGOT:
Askonalueen palvelu-, remontti ja huoltotiedotteet lähetetään asiakasyritysten yhteyshenkilöiden sähköpostiin. Lisäksi KOy Lahden Askotalojen tiedotteet tallennetaan KOy Lahden Askotalot vuokralaisportaaliin, jossa niitä on mahdollista lukea myös jälkikäteen. Lisätietoja: Tanja Paksunen, asiakaspalvelupäällikkö, puhelin 020 7220 824, tanja.paksunen(at)renor.fi
LEHDISTÖTIEDOTTEET JA TOIMITTAJIEN YHTEYDENOTOT: Simo Niemelä, kiinteistöjohtaja, puhelin 0207 220 803, simo.niemela(at)renor.fi (aluekehitys, kiinteistökehitys) ja Marko Liimatainen, toimitusjohtaja, puhelin 020 7220 882, marko.liimatainen(at)renor.fi
Tupakointi on kielletty kiinteistön sisätiloissa, piha-alueilla sekä sisäänkäyntiovien edustoilla. Koskee myös sähkösavukkeita. Kiinteistöissä on merkityt tupakointialueet tai -katokset. Kynttilöiden polttaminen ja avotulen teko sisätiloissa kielletty.
Oikeat toimenpiteet, ratkaisut ja valinnat ehkäisevät ja rajoittavat onnettomuuksia. Vahinkoja voidaan minimoida tai ne voidaan poistaa kokonaan. Tutustu kiinteistökohtaisiin pelastussuunnitelmiin kohdassa P "Pelastussuunnitelmat"
Tärkeää! Palohälytyksen kuullessaan jokaisen on viipymättä poistuttava rakennuksesta.
Renor Oy järjestää asiakasyrityksilleen turvallisuuskävelyjä. Turvallisuuskävelyjen tarkoituksena on kouluttaa ja käydä läpi yritys/kiinteistökohtaisia turvallisuusohjeita sekä harjoitella toimintaa mm. palo- ja evakuointitilanteessa. Turvallisuuskävely on yrityksille maksuton ja vapaaehtoinen. Lisätietoja: Tanja Paksunen, asiakaspalvelupäällikkö, puhelin 020 7220 824, tanja.paksunen(at)renor.fi
Vartiointiin liittyvät palvelupyynnöt tulee tehdä Aren huoltopäivystyksen kautta. Aren huoltopäivystys 24/7, puhelin 020 530 5700. Vartiointiliikkeen toimesta piirivartiointi. Alueella tallentava kameravalvonta. Lisätietoja numerosta 020 7220 803.
Vuokralainen vakuuttaa oman irtaimistonsa tarpeen mukaan.
Omatoiminen varautuminen on jokaisen kansalaisen ja yrityksen valmistautumista onnettomuuksia ja poikkeusoloja varten. Omatoimisella varautumisella pyritään ennaltaehkäisemään sekä toimimaan itsenäisesti mm. erilaisissa vaara- ja onnettomuustilanteissa ja sairastapauksissa. Yritysten on hyvä varautua ennakkoon myös mahdollisiin sähkö- ja tietoliikennekatkoihin. Katkoista on helpompi selvitä, jos asiat on mietitty jo etukäteen.
- - - - -
Pelastuslaki (379/2011) 14§ määrittää omatoimisen varautumisen seuraavasti:
”Rakennuksen omistajan ja haltijan sekä toiminnanharjoittajan on osaltaan:
Edellä 1 momentissa säädetty koskee myös muualla kuin rakennuksessa harjoitettavaa toimintaa sekä yleisötilaisuuksia.”
Pelastuslain 15§:ssä määritellään pelastussuunnitelma laadittavaksi mm. omatoimiseen varautumiseen liittyvistä toimenpiteistä. Pelastussuunnitelman sisältöä tarkennetaan lisäksi valtioneuvoston asetuksella (407/2011).
Lähde: https://pelastustoimi.fi/pirkanmaa/palvelut/varautuminen
Lisätietoa varautumisesta: https://pelastustoimi.fi/pirkanmaa/palvelut/varautuminen
- - - - -
Vuokralaisen tulee perehtyä kiinteistön pelastussuunnitelmaan sekä siellä mainittuihin vastuisiin ja velvoitteisiin
1 Vastuut ja velvoitteet
Pelastussuunnitelma on
Jokaisen kiinteistössä toimivan on
Lähde: www.pelsu.fi/wsoytalo
- - - - -
Huolto- ja palvelutiedote:
Sähkökatkoihin varautuminen, turvallisuus & energiansäästö pitkiin sähkökatkoihin
Väestönsuojat sijaitsevat UPOTALOSSA, osoitteessa Askonkatu 13, Lahti. Kiinteistössä kolme väestönsuojaa, joihin mahtuu 790 henkilöä.